Meeting of the Academy of Excellence 4 - Complexity and Diversity of Living Systems - 18th of September 2019

Introduction

On September 18th, from 9 am to 1:30 pm, at Valrose, in the "Salle du Belvédère du grand château", the Principal investigators of the 12 interdisciplinary Master projects that have been selected in June will present the Master training positions they are offering.

Pr Laurent COUNILLON will also give an overview of the "Ecole Universitaire de Recherche" LIFE & HEALTH Sciences.

The coordinators of the Academy 4 will also be present to answer your questions about your IDEX project management and our current actions.

Program

8h30 - Welcome coffee

9h00 - Introduction of the presentations of Master training projects by Bruno Antonny, Pascal Barbry and Pierre Abad

9h15 - Master training projects 1 to 6

10h45 - Pr Laurent Counillon (Université Côte d'Azur & LP2M) - Elements of LIFE construction

11h15 - Master training projects 7 to 12

12h45- Buffet and discussions

EUR LIFE : Graduate school in Life and Health Sciences

Pr Counillon will introduce the Objectives of "LIFE"

Structuration of training through research
Training directly connecting Master and PhD
Opening of international trainings (in and out)
Interdisciplinary trainings
Opening of the links to the social - economical field
....

LIFE (NGLS)

28 avenue de Valrose 06100 Nice

Complément

Salle du BELVEDERE du Grand Château Valrose

Registrations

Nous vous rappelons qu’en raison du plan vigipirate attentat et des normes en vigueur dans notre établissement l’inscription à cet événement est obligatoire.Toute personne non identifiée sur un listing d’inscription se verra refuser l’accès à la conférence/colloque/séminaire/événement. Vous devrez être en mesure de justifier votre identité.

Complementary informations and contacts

Academy 4 web site : http://univ-cotedazur.fr/fr/idex/academies/living-systems-complexity-and-diversity

Contact : carole.baron@univ-cotedazur.fr - 33 4 93 95 34 90