Master ECONOMIE DES ORGANISATIONS

  • Economy-Management
  • Law
  • Administration
  • Commerce
Master ECONOMIE DES ORGANISATIONS

Call to actions

In the aim that we contact you back

This field is optionnal. If you do not fill it, the sample above question will be send.

enter the word in the caption

Sending the message...

Message sent.

An unexpected error occured during the processing of your request. Could you please try reaching us by phone ?

Résumé

Training for careers in Business and Administration Management, through knowledge of the techniques, tools and theories of management and economics in companies, administrations and the retail and distribution industries. Read more

Objectifs

Initial training /
Master
2 years
EUR Economie et Management
Campus Saint Jean d'Angély
French

Details

Introduction

The " Economie et management des entreprises et des organisations (EMEO) " and " Economie et management des industries du commerce et de la distribution (EMICD) " programmes provide training in the management tools and organisational intelligence required by companies in a competitive environment. These courses offer an in-depth study of the fundamentals of economics, management and law that characterise the environment of firms, SMEs and SMPs.

The EMICD pathway trains students more specifically in the management of retail companies and commercial activities. Its aim is to deepen the competitive and strategic practices of these companies' international development.

The " Economie et management des entreprises et des organisations (EMEO) " and " Economie et management des industries du commerce et de la distribution (EMICD) " programmes offer students the opportunity to learn about management tools, organisational intelligence, information systems management and knowledge of the competitive environment of companies and industries.

The courses offered enable students to deepen their knowledge of the fundamentals of economics, management and the legal rules that characterise the environment of firms, SMEs and SMPs, which are key players in the economic fabric of the French regions.

The EMICD pathway trains students more specifically in the management of mass retail companies and retail activities. Its aim is to enable students to acquire strategic practices for the international development of the retail and distribution industries and the forms of competition that characterise them.

Partnership

Logo du Gredeg
Logo du Gredeg

GREDEG

Admission

Conditions of applications

In the first year, applicants must apply via Mon Master. In the second year, applicants must apply via e-candidat to obtain an opinion from the admissions committee.

Conditions of specific applications

International applicants not on exchange programmes must apply via the Études en France platform - French Agency for the Promotion of Higher Education, Hospitality and International Mobility. This portal enables people from certain countries to come to France to start or continue a university course.

CONSULT THE PROCEDURE

Course program

What's next ?

Year of highschool graduation

Degree equivalent to 4 or 5 years' higher education (Bac +4 & Bac +5)

Level of education obtained after completion

Degree equivalent to 4 or 5 years' higher education (Bac +4 & Bac +5)

RNCP URL of content

Fiche RNCP n°34226
Consulter la fiche

Target activities / attested skills

- Gérer des contextes professionnels ou d’études complexes, imprévisibles et qui nécessitent des approches stratégiques nouvelles
- Prendre des responsabilités pour contribuer aux savoirs et aux pratiques professionnelles et/ou pour réviser la performance stratégique d'une équipe
- Conduire un projet (conception, pilotage, coordination d’équipe, mise en œuvre et gestion, évaluation, diffusion) pouvant mobiliser des compétences pluridisciplinaires dans un cadre collaboratif
- Analyser ses actions en situation professionnelle, s’autoévaluer pour améliorer sa pratique dans le cadre d'une démarche qualité
- Respecter les principes d’éthique, de déontologie et de responsabilité environnementale
- Identifier les usages numériques et les impacts de leur   évolution sur le ou les domaines concernés par la mention 
- Se servir de façon autonome des outils numériques avancés pour   un ou plusieurs métiers ou secteurs de recherche du domaine     
- Mobiliser des savoirs hautement   spécialisés, dont certains sont à l’avant-garde du savoir dans un domaine de   travail ou d’études, comme base d’une pensée originale 
- Développer une conscience critique des   savoirs dans un domaine et/ou à l’interface de plusieurs domaines  
- Résoudre des problèmes pour développer de nouveaux savoirs et de   nouvelles procédures et intégrer les savoirs de différents domaines 
- Apporter   des contributions novatrices dans le cadre d’échanges de haut niveau, et dans   des contextes internationaux 
- Conduire une analyse réflexive   et distanciée prenant en compte les enjeux, les problématiques et la   complexité d’une demande ou d’une situation afin de proposer des solutions   adaptées et/ou innovantes en respect des évolutions de la réglementation    
- Identifier, sélectionner et   analyser avec esprit critique diverses ressources spécialisées pour   documenter un sujet et synthétiser ces données en vue de leur exploitation 
- Communiquer à des fins de formation ou de transfert de   connaissances, par oral et par écrit, en français et dans au moins une langue   étrangère